Žigatovo :)

Če razmišljaš s svojo glavo, se ne moreš zmotiti.

Kaj je vzrok za večino naših težav? Denar!!!

with 17 comments

Ste se že kdaj vprašali, zakaj se ljudje prepirajo, zakaj so si nekateri neprestano v laseh, zakaj Slovenije že zdavnaj ne bi bilo, če bi foušija gorela? Na večino teh vprašanj je odgovor en sam. To je denar oziroma pomanjkanje denarja oziroma pohlep po denarju.

Denar je tista stvar, ki nam v življenju povzroča največ preglavic pa vendar brez njega ne gre. Le redko kdo se v času življenja vpraša, zakaj denar in kaj zaradi denarja nastane. Zaradi denarja nastanejo gospodarske krize (ljudje ga želijo zaradi pohlepa imeti vedno več in več, dokler se ne napihne nekje balon in poči), zaradi denarja imamo vojne, zaradi denarja smo prevečkrat nesrečni in zaradi denarja se marsikatero prijateljstvo nesrečno konča.

Pa vendar še tisti redki, ki se tega zavedajo, še tisti redki le redko naredijo kaj, da bi začeli reševati to večno uganko in da bi se rešili neprijetnih posledic, ki jih denar prinaša. Saj tudi ni tako enostavno, ta problem skušam namreč čim bolje rešiti tudi sam, vendar počasi se daleč pride, kajneda. Sam sem lahko bi rekel še na začetku, ampak verjamem, da se lahko to v naslednjih letih stanje precej izboljša in da bo vzrok za večino potencialnih problem kmalu odpravljen.

Poskusite tudi vi! Potrebujete le nekaj volje in prostega časa za načrtovanje in finančno izobrazbo, naučiti pa se morate tudi reči “ne” pri potrošnji, kajti le tako lahko nekaj privarčujete.

Marsikdo bo rekel, da nima toliko, da bi varčeval, vendar ni potrebno veliko, da se nekaj nabere. 50 evrov na mesec ni tako velik znesek. Tudi če imate še tako majhno plačo, se da zaslužiti dodatnih 50 evrov na takšen ali drugačen način. V 10-ih letih brez obresti to nanese dodatnih 6.000 evrov, v 40-ih letih pa 24.000 tisoč evrov. Ni veliko, boste rekli, toda kaj pa, če s temi 24-imi tisočaki vsako leto ustvarite 10-odstotni donos, kar pomeni 2.400 evrov dodatnega prihodka letno? Računi so poenostavljeni, potrebno je sicer upoštevati še inflacijo in obresti, toda če rečemo, da obresti pokrijejo inflacijo potem so izračuni pravi. Kakorkoli že, jaz vem, da je mogoče, vi pa se potrudite in dokažite sami sebi!

Tudi če se ne boste tega lotili, pa vam želim čim manj denarnih težav!🙂

Written by Žiga

marec 9, 2010 at 12:21 am

17 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. pohlepnih ljudi ne bi ravno mešala z zavistnimi. Namreč, če ne bi bil denar, bi zavistni ljudje sigurno našli drugo stvar, da bi bili zavistni🙂

    almiracatovic

    marec 12, 2010 at 7:19 popoldan

    • Ja se povsem strinjam s tabo, ampak a ni podobno tudi pri pohlepu?🙂 Če ne bi bilo denarja, po katerem so vsi pohlepni, bi bilo pa kaj drugega, čeprav je pa res, da je najlažje pohlep “nahraniti” z denarjem, ker vse kar potrebuješ, če ga imaš veliko, je nekaj bančnih računov, ki ne zahtevajo nobene posebne skrbi. Če bi bil nekdo pohlepen pa bi hotel imeti vedno več krav ali konjev na primer, potem bi kmalu ugotovil, da je potrebno za njih tudi skrbeti🙂

      Pohlep in zavist sta kar povezana, se ti ne zdi?

      Žiga Zaplotnik

      marec 13, 2010 at 9:54 am

  2. hmm… kam bi pa kategoriziral zavist npr ženske za žensko🙂

    almiracatovic

    marec 13, 2010 at 1:34 popoldan

    • A misliš če ženska zavida ženski? Ja to je res malo drugače, ampak vseeno, tudi pri tem gre za to, da ima ena nekaj kar druga nima in potem je treba to tako ali drugače nadomestiti. Ali na istem ali na drugem področju. Spet gre pa za kopičenje. In to včasih preseže vse zdrave meje in nekatere so za to pripravljene kar preveč (slabega) narediti, kar pa ni ravno fajn. Ni tako? Ti lahko verjetno več poveš na to temo🙂

      Žiga Zaplotnik

      marec 13, 2010 at 5:02 popoldan

  3. lahko pač povem kako je na področju ženska – ženska, kar mislim, da ni neke razlike med moški – moški.
    Ljudje, ki zavidajo v bistvu ne vidijo sebe in svoje lepote bistva, zato zavidajo drugim, v katerih to pač vidijo. Tako, da ne bi rekla, da gre v tem primeru za kopičenje.🙂

    Almira

    marec 13, 2010 at 5:55 popoldan

  4. Ja ja imaš prav. Ampak dokler ne vidi nekdo svoje lepote v primerjavi z drugim, jo poskuša nadomestit na drugem področju. Naprimer, če je nekdo nekomu zavisten zaradi lepote, bo to mogoče nadomestil s tem, da si bo kupil boljši avto ali boljše in dražje obleke, ker tako se bo bolje počutil, bolj samozavestno. Kako se do tega pride pa ni vedno tako na lep način. Ali pač?

    Žiga Zaplotnik

    marec 13, 2010 at 6:00 popoldan

  5. torej se strinjava, da je denar simptom in ne vzrok😀

    Almira

    marec 13, 2010 at 6:10 popoldan

  6. Ja ne vem, če bi se kar generalno s tem strinjal. Denar je vzrok po moje zato, ker je neko splošno merilo vrednosti in lahko z njim zmeriš praktično vse materialne zadeve, ki jih lahko dobiš, za kaj bolj duševnega je pa potrebno nekaj časa in samozavedanja.. In z denarjem se je najlažje primerjati. In z denarjem si lahko danes skoraj vse kupiš, kajne?

    Žiga Zaplotnik

    marec 14, 2010 at 12:06 am

  7. Če pogledamo dovolj globoko potem ugotovimo, da je vzrok naših težav v človeški naravi.

    Na žalost pa imamo tak sistem, kjer je merilo za svobodo denar. Koliko denarja imaš, toliko si v resnici svoboden.

    In kakšna je rešitev?

    Rešitev je večplastna, ampak gotovo ni v tem, da nadaljujemo dosedanji način življenja, kamor nas je sploh pripeljal (do krize).

    Seveda govorim na globalni ravni.

    Jonatan

    marec 25, 2010 at 8:05 popoldan

  8. Se strinjam s tabo Jonatan. Ampak kar tvoje trditve tiče, da si toliko svoboden, kolikor denarja imaš, mogoče ni čisto tako. Če imajo ljudje veliko denarja, jih namreč vse bolj žene pohlep in nikoli se to ne konča. Verjetno le pri redkih.

    Rešitev pa ne vem, če bomo lahko našli vsi skupaj. Mislim, da jo bo moral poiskati najprej vsak pri sebi. Ker ljudje večinoma še nismo dovzetni za take zadeve, ampak stvari se spreminjajo. In ja, za srečo je treba mogoče tudi spremeniti ustaljeni način življenja.

    Žiga Zaplotnik

    marec 25, 2010 at 8:53 popoldan

    • Ko sem napisal, da si svoboden toliko koliko denarja imaš sem imel v mislih konkretno dejstvo npr., da če imaš denar lahko kupiš hrano kjerkoli si na svetu. Če pa nimaš denarja, boš ostal lačen (v trgovini ti ne bodo dali hrane zastonj).
      Ali npr.: potovanje ni mogoče brez denarja (razen peš). Zato si omejen s količino denarja in cenami prevoznih sredstev. Če nimaš denarja za letalo v London, za nakup in registracijo avta ali za rent-a-car in za bencin ali za avtobus ali za vlak ali katerokoli drugo prevozno sredstvo, ne boš mogel v London. Brez denarja nisi svoboden, čeprav ti ustava daje svobodo gibanja. V ustavi sicer to že piše, a dejansko brez denarja te pravice ne moreš uveljaviti (razen, če greš peš ali zastonj z nekom, ki se te usmili). “Denar je sveta vladar” je čisto realna ugotovitev. Živimo v sistemu, kjer je merilo za svobodo koliko denarja imaš.

      Pohlep pa je že drug problem.

      In ja, možne so tudi druge alternativni pogledi na svet in na ekonomijo. Problem je le v tem, da smo (konceptualno) ujeti v nek sistem in ne vidimo izhoda. Ampak, če ga ne vidimo, to še ne pomeni, da ga ni.

      Res je, kar praviš, da je vzrok naših težav denar. Ampak moramo iti globlje. In to je ŽELJA PO DENARJU in po stvareh. Vzrok naših težav so nekontrolirane želje. Tudi o tem bom še pisal na svojem blogu.

      Jonatan

      marec 29, 2010 at 12:55 popoldan

  9. Imaš prav Jonatan. Se povsem strinjam s tabo. Pa se ti zdi, da je to mogoče spremeniti?

    Žiga Zaplotnik

    marec 29, 2010 at 3:10 popoldan

    • Če smo odpravili suženjstvo (ki je trajalo daleč nazaj v zgodovino), če smo odpravili fevdalni družbeni sistem, monarhije (no, nekaj jih je še, a to ni več to), 12 urno delo zmanjšali na 8-urni delovnik in še dosti tega … zakaj misliš, da ni mogoče spremeniti trenutni ekonomski sistem?

      Poglej si ta zanimiv video iz ene izmed Star Trek nanizank: http://www.youtube.com/watch?v=pzqW0YaN2ho

      Jonatan

      marec 29, 2010 at 10:09 popoldan

      • No, malo drugače bi moral zastaviti vprašanje, vendar si že odgovoril na to. Tudi jaz sem mnenja, da se bo to lahko naredilo, vendar bo potrebna ena velika in hitra sprememba (npr. vojna), ki bo zadeve obrnila na glavo, sicer se ljudje ne bomo spremenili.

        Tale del Star Treka je pa zanimiv in res bo potrebno, da bomo šli počasi v to smer.

        Žiga Zaplotnik

        marec 30, 2010 at 6:49 am

  10. Vojna že divja in sicer vse od 2. sv. vojne naprej. Govorim o finančni vojni “svobodnega trga”, ki se vsiljuje državam v razvoju in uničuje njihovo suverenost z vse večjim zadolževanjem in obveznim prilagajanjem pogojem svetovne banke.

    Vse kar moramo narediti je racionalizirati ekonomijo:
    – uvesti na svetovni ravni pravico do hrane,
    – odstraniti prehrano iz trga (kot smo odstranili človeka (sužnja) iz trga in ga danes ni več na njem),
    – določiti, da je namen hrane nahraniti človeka in ne delati dobiček iz nje,
    – dopustiti državam, da se same nahranijo (lakota nastane zaradi revščine, ki jo povzroča siljenje “svobodnega trga” tretjim državam ali zaradi naravnih nesreč in ne zato, ker naj bi bili ljudje leni!)

    Potrebna pa je politična volja prebivalcev zemlje. Danes je močnejša volja do profita, kot pa volja do pravične ekonomije.

    Nikoli ne razmišljam o vojni, ker tega pa ne potrebujemo, saj smo se že iz 1. in 2. sv. vojne dosti naučili in tega ne bo. Ljudje nočemo vojne, hočemo samo živeti preprosto pravično življenje.
    Problematični so prebivalci bogatih držav, ki so navajeni na izobilje seveda na tuj račun (ZDA, evropa) in tega nočejo spustiti iz rok.

    Raj Patel je eden izmed intelektualcev, ki s svojim znanjem zadane bistvo pri problemu ekonomije (v tem videu govori američanom):

    Če te zanima si lahko poiščeš več njegovih predavanj. Na sl. wikipediji imaš dobro izhodišče:
    http://sl.wikipedia.org/wiki/Raj_Patel

    Jonatan

    marec 30, 2010 at 9:10 am

    • Strinjam se v vsem s tabo. Vendar ko si rekel, da ljudje nočemo in vojne, sem prepričan, da tudi 1. in 2. svetovne vojne ni nihče hotel, razen tistih redkih, ki so imeli koristi od tega.

      Če vojna bo ali ne, ne vem. Verjetno ne bo več v taki obliki, kot je bila do sedaj, menim pa, da se bo zagotovo nekaj precej spremenilo. Kaj bo to in kdaj, pa ne vem.

      Žiga Zaplotnik

      april 1, 2010 at 9:43 am

  11. Takrat so bili drugi časi in ljudje so imeli drugačno mentaliteto. Če bomo volili skrajno desnico (tako, kot se je dogajalo v času takratne finančne krize), potem se zna zgodit, da bo precej nevarno.

    Takrat so ljudje v večini držav volili skrajno desnico in posledica je bila vojna.

    Če bo večina ljudi res željna vojne (in če sklepamo, da evropa ne bo spustila bogastva na račun revnega juga in vzhoda – torej se noče spremeniti), potem pa naj imajo vojno.

    Jaz bom proti vojni in za prevlado zdravega razuma. Spremenit pa se bo moralo in sicer sprememba agresivnega tržnega sistema na svetovni ravni.

    Rešitev je jasna – problem je revščina. Revščino pa bomo odpravili z nujnim ukrepom in to je umik hrane iz svetovnega trga. Hrana naj bo le na lokalnem trgu. To se povsem sklada z idejo, da je namen hrane, da se nahranijo ljudje in ne da se dela dobiček iz njene prodaje. Hrana naj se deli med državami – t.i. pravična delitev dobrin.
    To je prvi ukrep, ki ga moramo narediti. Ključ je HRANA torej DELITEV HRANE.

    Jonatan

    april 3, 2010 at 9:03 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: